Zapraszamy serdecznie na cykl warsztatów gitarowych, które odbędą się w Salonie Riff w Bydgoszczy.
Warsztaty poprowadzi Mariusz Lemański – młody i niezwykle utalentowany gitarzysta grający na co dzień w zespole FACTOR 8

Zajęcia odbywać się będą w 3 kolejne piątki: 7,14 oraz 21 listopada.

Każdy z warsztatów składać się będzie z 3 bloków tematycznych: wstępu, części ćwiczeniowej oraz części teoretycznej.

Zaczynamy o godzinie 18:00, wstęp FREE!

PROSIMY O ZABRANIE INSTRUMENTÓW – przydadzą się do ćwiczeń!

Poniżej szczegółowy rozkład jazdy:

WARSZTATY NR I – 7.11

1.Wprowadzenie:
– Prezentacja kilku utworów

2.Część praktyczna:
– demonstracja wybranych ćwiczeń rozgrzewkowych:
(lewa ręka, prawa ręka, koordynacja obu dłoni)
– Omówienie kilku technik gitarowych w grze solowej, rytmicznej na przykładach – legato, staccato, sweep picking, tapping

3. Część teoretyczna:
– interwały, szukanie dźwięków na gitarze (dwudźwięki)
– budowa podstawowych trójdźwięków, jak tworzyć przewrót akordu
– omówienie skal na przykładzie skali chromatycznej, pentatoniki (skala w 5 pozycjach), pentatoniki egzotyczne: indyjska, japońska (hirajoshi)
– pytania uczestników warsztatów
– popieramy teorię przykładem muzycznym!

WARSZTATY NR II – 14.11

1.Wprowadzenie:
– Prezentacja kilku utworów

2.Część teoretyczna:
– Budowa akordów 4 dźwiękowych ( z sekstą, z septymą, z noną)

3.Część praktyczna:
– arpeggio w muzyce gitarowej ( arppegio na akordach w grze rytmicznej, sweep picking, arpeggio z glissando, string skipping, arppegia z tappingiem, wybrane przykłady)
– Skale: skala bluesowa ( definicja blue notes, 5 pozycji skali bluesowej), superpentatonika w 5 pozycjach
4.Improwizacja do podkładu muzycznego z uczestnikami

WARSZTATY NR III – 21.11

1.Wprowadzenie:
– Prezentacja kilku utworów

2.Część praktyczna:
– Sposoby wyrazu i środki artykulacyjne – kilka prostych zagrywek opartych o vibrato i Bendig – ćwiczenia z uczestnikami
– Skale 7 stopniowe ( skale modalne, sposób ich wykorzystywania, avoid notes (dźwięki, których powinniśmy unikać w grze skalami w konkretnej sytuacji
– Skale 7 stopniowe (moduł harmoniczny, wybrane skale z tego modułu, które najczęściej pojawiają się w muzyce) ‘
– Skala 8 stopniowa bebopowa

3. Część teoretyczna:
– Budowa akordów bardziej zaawansowanych (z sekstą i z noną, z septymą i z noną, z interwałami powyżej nony, akordy alterowane)
– Budowanie melodii na 2 głosy na wybranych przykładach

4. Improwizacja do podkładu muzycznego wspólnie z uczestnikami.